Původní stanice měla pouze tři koleje, z čehož dvě byly dopravní a jedna manipulační. Stanice byla vybavena vodárenským zařízením, jehož studna se nacházela nedaleko dnešního silničního přejezdu. Odtud byla voda vedena potrubím do vodárny umístěné nedaleko čerčanského zhlaví stanice. Z vodárny pak byla voda rozváděna do dvojice vodních jeřábů, které se nacházely u obou dopravních kolejí. Na čerčanském zhlaví byl jeřáb umístěn u 3. koleje a na krhanickém zhlaví mezi 1. a 2. kolejí, přičemž u jeřábu byla vždy i odpopelňovací jáma. K čerpání vody sloužilo parní čerpadlo umístěné v budově vodárny. Staniční budova byla přízemní, typizovaná se sedlovou střechou a částečně krytým prostorem pro cestující. Od budovy směrem na Krhanice bylo umístěné typizované dřevěné skladiště s kamennou rampou.
V současné době je nádraží administrativně přiděleno uzlové stanici Benešov u Prahy. Jedná se o stanici smíšenou podle povahy práce a mezilehlou po provozní stránce. Kromě ústředního stavědla se na nádraží nachází ještě výpravní budova, provozní budova se záchody, kolejová váha a dřevěné skladiště s kamennou rampou.
Po stopách našich železnic – Mojmír Krejčík – NADAS 1991
Posázavský pacifik – Miroslav Berka – NADAS 1991
Archiv Jakub Džurný
Archiv Martin Navrátil
Archiv SŽDC
Archiv ČD
http://www.pacifikem.cz
Adresa:
Kulturní centrum Týnec,
příspěvková organizace,
Klusáčkova 2,
257 41 Týnec nad Sázavou
IČ 11865059
© 2024 Kulturní centrum Týnec, příspěvková organizace
Využíváme informační databázi turistické oblasti Posázaví spravované DMO Posázaví o.p.s.